Hei Jeg skal jobbe i Merchandise. Du kan velge mellom det, Food & Beverage eller Attractions. I Merchandise jobber du i de forskjellige butikkene og eventuelt i kidcot også (cultural interaction med barn etc.) I Food er det først på bakeriet og så på restauranten, hvor du visstnok må jobbe veldig hardt og får mindre fri, men tjener mye mer enn i de andre stillingene pga. driks. I Attractions får du operere riden Maelstrom og sånt (fortelle gjester hva de skal gjøre, crowd control etc), men vet ikke så mye om akkurat det. Det står en beskrivelse av dette på Disney sine sider: http://www.disney.go.com/DisneyCareers/wdwcareers/international/details.html ...Velg Merchandise om du vil ha en litt mere avslappende jobb der det er lettere å få fri og du ikke bryr deg alt for mye om lønna. Vil du tjene godt bør du gå for Food
Nei har ikke sett noe til den disneypakken ennå..! vil ha den nå... vet du noe om ca når den kommer..??
hehe.. du har mer fri i food. i merch har du fri en dag mens i food har du fri to. og i food er det mer variert arbeid.. jobber både i bakeriet og resturanten helt fra begynnelsen. Å det er ikke hardt arbeid så slapp av. viss jeg var deg ville jeg valgt food.
Hæ? Mere fri og avslappende i Food? ??? Er det motsatte av hva jeg har hørt.. men så har jo ikke jeg vært der da.. Har lurt en del på om jeg ikke skulle tatt Food for pengene... men så fikk jeg intrykk av at merchandise var mere variert og mye lettere å få fri... forvirra Han fyren på intervjuet forklarte det ganske grundig til meg, og han sa man fikk rotere rundt på forskjellige plasser i Merch, og at man fikk jobbe på Kidcot. Noen som vil forklare litt nærmere hva man egentlig gjør i Merch da? ???
Hmm...? har du mer fri i food...? da har jeg å misforstått... har vi gjort en tabbe nå cecilie? hehe...neida... ville ikke ha jobba i food uansett... er så sykt lei av å jobbe m mat atte...
Hehe..ja, vil nok uansett ha Merch egentlig ;D ...Vet forresten ikke når vi får Disneypakken jeg heller nei. De sa til meg "not until next year" da jeg snakka med de for leenge siden
er jo neste år nå da hehe.. alt blir jo mer virkelig når vi får disneypakken.. føler enda ikke at det faktisk bare er litt mindre enn et halvt år til vi reiser...!!
hei jenter! det står ikke veldig mye fornuftig i disneypakken..bare om hvordan dere skal se ut og sånt. Og så får dere en liste over ting dere må gjøre før avreise. det viktigste er igrunn å få petition fra disney, så dere får dra på ambassaden og fikse visum. når dere gjør det, ha møte tidlig, 0830, og vær der 0815. da slipper dere å stå 5 timer i kø som noen risikerer å gjøre; kanskje greit i juni, ikke fullt så fett i januar! jeg for min del teller timene, jeg drar om 12 dager Stian
Halla alle sammen , Jeg skal på intervju i mars , håper jeg kommer med , men lurer på noe , har dere noe ferie fra jobben der borte ?kunne tenkt meg å fartet litt rundt der borte med ps noen som surfer av dere ?
Heillo igjen! Uœœœœ, her borte blir man alkoholiker hehe... Bare fest og morro! For ett liv vi lever her.. Merch er en veldig avslappende jobb, men lite variasjon.. I food har man mer variasjon ved at man jobber i både bakeren, photo, restauranten og beer carten.. Så hvis man vil ha en skikkelig avsalppende jobb velger man attraction eller merch.. Ikke det at det er så hardt å jobbe i Food, ganske avslappende der og.. Blir mer stress når man blir servitør sånn etter 3-6 mnd, men da tjener man mer penger og da! Mens andre får en paycheck på ca 200$ i uka, så kan man få opp til 200 $ dagen som servitør.. Å, gleder meg! Men folk liker å jobbe med forskjellige ting og det er jo bra hvis ikke hadde man slitt litt hvis alle ville jobbe ett sted Gleder meg til dere kommer jeg! Å, det er kaldt i Florida nå.. Går med vinterjakke ute.. Men temperaturene går så opp og ned, så det kan vœre over i morgen.. Gled dere, dette blir morro!
Heihei JEg har ikke fått disneypakken enda, så dere må sikkert vente en stund før dere får den... Men tiden går jo fort når dere driver med noe annet Og det blir sikkert morro uansett hva man jobber med der borte! Hvor mange grader er det der nå? Vet du når du blir servitør, Lise? Ser ikke ut som det er så mange som skal til ambassaden for å få visum, nesten alt er ledig fremover.. Trodde også merch var mindre slit enn food, men trodde uansett at man fikk like mye fri.. menmen.
trodde vi skulle få den i veldig god tid før vi reiser, siden flybillettene er vel billigere jo før du bestiller...? eller...? og man må jo tydeligvis ha disneypakken før man kan få visum, og visum før man kan bestille så... jaja... det blir nok hvertfall gøy der borte uansett så!
Det letteste er å la de ordne flybilletten for deg.. Vi betalte bare 3500 for flybilletten når de ordnet den og så får du sitte samen de fleste i gruppa du kommer med.. Det var koselig Visum får du ikke ordne før 2-3 uker før uansett tror jeg.. Jeg fikk visumet mitt 2 dager før jeg skulle dra, så slpp heeelt av, dette ordner seg! Den mappa er ingenting å vente på, står bare akkurat det dere vet fra før av.. Nå er det kaldt her! buhu.. Vi fryser i hjel.. Var helt ned til 0 grader noen steder i går natt!! Men det går opp og ned fra dag til dag.. Skal plutselig bli 24 grader igjen på torsdag :S Skjønner ikke vœret her.. Det er snakk om at vi kommer inn i sevice i mai.. Håper det!! Folk har vœrt her siden slutten av juli og kom inn nå liksom!! De har ventet lenge! Bare pass på å komme på jobb de 3 første mnd, så går det fortere og komme inn i service også!
Jeg fikk en e-post som sa at jeg måtte bestille en avtale på ambassaden for visum intervju, men det måtte ikke være før marsj... Så jeg tror ikke du bør bekymre deg Og vi skulle jo få refundert flybilletten på slutten av året, så da vil vel disney prøve å skaffe så billige billetter som mulig siden de skal betale den til slutt.. 24 grader hørtes digg ut! Her er det bare slafse snø nå!
huff jaja.. blir jo litt stress å ordne visum etter at skolen er slutt da men men... skal vel alltdi ordnes.
Hvorfor kan man ikke ordne det tidligere om man har tid da? Virker litt stressende å må ta det rett før :-\
hei alle sammen ja faan jeg er drit stressa .. har ikke fått disney package i posten enda så jeg maste litt på hu dama fra frankrike elns så jeg fikk de tilsendt på mail! de er levert og skal til den amerikanske ambasaden på mandag den 12 så satser det går greit men jeg har et annet problem det er nemlig helse/reiseforsikring. kan dere hjelpe meg med det? hva bruker dere? pris? etc!!!! hadde hjulpet meg masse jeg håper jeg kan reise avreise datoen som er den 20 februar 2007 og håper dere kan hjelpe meg angående det jeg lurer på! ps bare legg meg til på msn: patrickjohansen@gmail.com lykke til videre folkens så kanskje vi sees *håpepå*
Noen av de som dro i desember sa at de brukte en fransk helseforsikring til 1600-1700 for de fire første måndene tror jeg, regner med at det var noe international services ordnet med eller ga info om(kanskje i pakken) så kanksje du burde ta kontakt med de? Vet ikke noe mer enn det altså...
De fleste av oss som dro i desember har den franske forsikringen ja....Tror jeg betalte rundt 1500 norske for den....Tror ikke det spiller noen særlig rolle hva slags forsikring dere velger, det er uansett utrolig dyrt å gå tl legen her....og det tar ufattelig laaaang tid, så det beste er å krysse fingrene for at dere ikke blir syke(selv om alle blir syke her nede pga air condition etc)..... Gleder oss til dere kommer, alle sammen ;D