Hørt at vi kan ha med oss 2 kofferter jeg.. ??? pga vi skal vœre så lenge borte.. hmmm.. Tror jeg reiser i joggebukse jeg også og skifter før jeg kommer frem.. Smart
Ja man kan ta med seg to kofferter a/23 kg.....men jeg klarer fint å fylle to kofferter+++++ Herregud kommer sikkert ikke til å bruke halvparten en gang.....men klarer liksom ikke å la ting være igjen hjemme...sånn tilfelle jeg får bruk for det....mmmh..... Nå har vi bare en hel dag igjen i norge
Har problemer med pakkingen jeg asså.. no har jeg tatt vekk litt.. å nå føler jeg at jeg har for lite med meg til å være borte ett år.. men så tenker jeg at vi kjøper nok sikkert klær der borte iløpe av ett år, så da er det kansje ikke vits å ta sånn alt for mye med seg heller...
Nei to kofferter på 23 kg hver..... Jeg har to STORE kofferter..... Har en venninne som har vært der, hun så pakk for ca to mnd, etter det kommer du bare til å gå i klær du har kjøpt der nede.....Er visst billige klær der nede
Huff, der var siste fest over..Klokken er 0325 og nå skal jeg sove.. må stå opp tidlig i morgen og pakke og orden alt det siste.. Spent jeg
Spent jeg også. Men jeg gleder meg vannvittig!! eneste jeg gruer meg til i morgen er å si hade til familien.. :'( Må stå opp kl 5 imorgen tidli.. så jeg er sikkert gaaanske trøtt når jeg kommer frem tenker jeg.. Herregud, dette er faktisk den siste dagen vi er i norge.. helt sykt egentli. overasket over hvor roli jeg tar det.. Har pakket nå... kom på 30 kg.. Noen som vet hvor mye man må betale i overvekt da? Foressen Anniej, jeg leste på continental sine sider at overvekten ikke kunne gå over 32 kg. Viss den gjorde det fikk du det ikke med deg.. De har reservert plass til hver passasjers baggasje.. derfor har de max størrelse og max vekt på baggasjen. sees i morgen da ;D
Morsomt at de faktisk er der nede nå ...det kunne jeg også hadde det ikke vært for at jeg har et (halvt) år igjen av ekstremt slitsom skole... ... men det blir vel vår tur! ;D Har tatt en titt å kostnader og lønn og sånt i det siste da.... utrolig hvordan de utnytter det at alle (untatt i Norge ) vil jobbe der uansett hva... de betaler jo oss så lite som de bare kan :-[ ...42 kr i timen?? ??? ...det er jo under halvparten av hva man tjener på en normal sommerjobb i Norge jo.. Håper hele opplevelsen gjør opp for det at vi kommer til å være lutfattige der nede da Jeg skal i hvertfall satse på å få meg en bra sommerjobb og så jobbe skikkelig hardt rett etter jeg er ferdig på skolen... må vel kunne tjene inn noe på 7 uker
Ja huff for ei dårlig lønn vi får... det er det verste jeg har hørt... hehe... men skal vel alltids klare å spare noen penger før vi skal reise da.. blir jo nødt til det... hehe
Så i a-magasinet, en artikkel om sukkerindustrien. Der sto det at arbeidere på plantasjen i usa tror jeg, hadde arbeidere fra noen latinamerikanske land for innhøsting og de fikk 63 kroner timen! I artikkelen ble det fremstilt som dårlig .... Er jo nesten 50% mer enn det vi vil tjene!.!.! Det er jo SYKT.
Gud som de utnytter oss !! Synes forresten det er ganske uprofft av de å be folk akkseptere tilbudet på telefon før vi har fått et skriftlig tilbud eller i det hele tatt fått vite noe om lønna ...tror likevel det blir verdt det da å få lov til å bo der nede ...bare vi har med nok penger så går det vel bra!
Jippi! Da satt jeg her da.. hehe.. Begynner å jobbe til torsdag! Har det fint, men du må vœre forberedt på at alt ikke er helt som du forventer med en gang.. Men har det bra! Mye kjedelige møter nå i begynnelsen og er masse ute å blir kjent med området her.. Fikk Disneypasset i dag, så i morgen etter møtet blir det Magic Kingdom! Can't wait! Har ikke mer batteri på dataen, men skal skrive mer senere jeg.. står litt i dagboken min og på: www.piczo.com/liseflorida hvis dere vil lese der.. Skal oppdatere mer jeg..
Fin side da! Virker som en del har skjedd på de fem dagene du har vært der Jeg synes åtte stykker er litt mange i en leilighet, men man velger eneten 1 eller 2 roms eller 3 eller 4 roms, ikke sant? Når blir du 21år Lise? Så dumt med myndighetsalder på 21... Aaaaaaltfor mye
hei og haa! Tenkte bare jeg skulle si noe om loenna der borte. Nei, vi tjener ikke spesielt bra men prisnivaaet er helt anderledes enn i Norge! 50 dager igjen
Hvis man kunne valgt hvordan leilighet man vil bo i hadde jeg vœrt super glad! Tror nok ikke jeg hadde bodd her i en 8 mannsleilighet hvis jeg kunne valgt, her er det ikke snakk om å få velge, her må du ta den leiligheten du får! Er jo fullt her! Dere havner nok mest sannsynlig i en 6 eller 8 mannsleilighet vil jeg tro.. Og lønna er ikke noe å tenke på.. Klart det er slavearbeid her nede, men det er jo ikke derfor man er her.. Gleder meg qallerede til dere kommer ned Alltid gøy med fler folk!
hallo e d noen som skal reisa den 6.februar? hadde vært kjekt å komma i kontakt med fleir som reiser den dagen begynne å nærma seg no, iallefall litt.. ska bli godt å komma seg vekk frå d drittværet her heima iallefall 8)