Hva fikk deg til å ombestemme deg cecilie? Virker som de fleste synes food er best, men det er jo de som jobber der. Kan hende merch folk er fornøyd de òg! Hvor mange grader er det i florida nå? Forresten er det continental man flyr med, når de arrangerer flyturen?
akkurat naa er det mellom 20 og 30 grader tror jeg.., men naar dere kommer i juni/juli er det nok mye varmerer!. Jeg flydde nedover med SAS hvis jeg husker rett, cobenhagen, washington, orlando Billetten bare henter du i skranken paa gardermoen f'or avreise saa det er ikke noe stress ^^ opplevelse for livet ftw ^^, Da sees vi alle om ikke saa lenge. blir bra det haaper jeg har kommet inn i service da men man faar vente og se ^^ skravles
Hehe... nei, tror bare rett og slett jeg fant ut at arbeidsoppgavene til F&B måtte være mere spennede enn i Merch (altså etter min mening da), det er jo mere variasjon og flere utfordringer sikkert. Jeg valge først Merch pga. kidcot og fordi jeg ikke så for meg at jeg hadde lyst til å jobbe rundt mat hele året, men innså vel etter hvert at kidcot kanskje ikke er så utrolig spennende og at det faktisk ikke er McDonalds eller no anna fast food man jobber med i food ....så derfor valgte jeg det. Gla det gikk an å endre, men tror nok det blir et supert år uansett hva man jobber som Kommer an på hva man liker selvfølgelig...
jeg valgte merch fordi jeg har jobbet m mat i et år nå og har lyst til å prøve noe nytt.. men uansett hva man velger blir d jo ikke noe bedre enn d man lager d til selv så tror nok d blir et fantastisk år uansett hva man jobber som
akk, saa naivt og uvitende...Per og jeg sitter her og drikker pils og ler av diskusjonen! Takk for en god latter!
Selvfølgelig er det uvitende... vi har da ikke vært der enda har vi det? : Men om du har lyst til å opplyse oss, så vær så god
vi som er i food jobber ikke der merch jobber. er det hektisk i merch saa kan det hende at noen fra food blir satt til og jobbe der. etter det jeg har h'ort.
okey, dette er saken. Merchandise og attractions tjener 7 dollar i timen hele aaret man er her nede. Jobben er meget ensporet og det er IKKE mye variasjon i jobben i det hele tatt. I food blir man servitoer etter 6 mnd og tjener forholdsvis godt. Det skal legges til i saken at det ikke er alle personer som passer i food siden man maa vaere mye mer serviceinnstilt enn i merch og attraction. Jeg har gjort programmet foer og gjoer det for andre gang saa jeg snakker av mer erfaring enn de som nettopp har kommet ned... Misforstaa meg ikke, det blir bra uansett hvor dere jobber, men man faar litt stoerre muligheter naar man blir servitoer enn ved aa bare tjene 100-150 dollar i uka. Og, nei; man kan ikke bytte naar man har kommet ned hit. Og NEI; man setter ikke folk fra food til merch eller attractions. Det skal ogsaa legges til at attractions skal ned i april og ikke kommer opp foer i juni. Har dere erfaring som servitoer eller hotell er food en fiffig greie, men som sagt er det ikke alle som passer inn. MVH Stian
Bra du synes at det går fort da! Slipper du å venta så lenge Vi har jo fått et eget norsk diskusjonsforum! (ikke at det var så mye action der... litt tyskere ihvertfall )
Det hadde vel vært mer action der om de hadde flytta topicet vårt dit men. Hehe, er enig i at tia går fort Stine. Er jo ikke lenge i heletatt før vi drar .. men gleder meg! ;D
Yeay! Endelig kom Disney-pakken Ikke så kjempespennende da... Hehe. Får titte mer på den senere, og passe på å fylle ut riktig. Og ikke minst klare å booke møte på ambassaden til riktig tid... Viktiig å få det innenfor de og de datoene.... Gleder meg! Hva er dette egne norske diskusjonsforumet? Har ikke sett det jeg...
Nei pakken er ikke SÅ spennende akkurat Veldig greit å booke time online. Diskusjonsforumet er hvis du er på forsiden til hele dette forumet, VLB Discussion Forum, så bare scroller du nedover, så finner du det. Sammen med det tyske og spanske.
Her var det ordentlig lite liv ja... Og det norske forumet var bare teit. Ingen nordmenn som skriver jo. Men skjønner ikke hvordan nordmenn skal finne dette forumet... Ble det opplyst på intervjuet at det fantes ett sånt sted? Hvordan fant dere andre fram hit? Jeg måtte spørre Emilie jeg, om det var noen mulighet til å få kontakt med andre nordmenn som skulle dra nedover... Da sendte hun meg link hit Har et par praktiske spm til dere som allerede er der nede: 1. Følger sko med til bunaden? Eller må vi kjøpe dette selv? Er det restriksjoner på hvordan disse skal se ut? kan vel ikke gå i NIKE sko, eller gull PUMA sko til bunaden? 2. Har skjønt at man vil jobbe skift. Hvordan er disse skiftene fordelt utover dagen? Når åpner og stenger parken? 3. Får man lunsj/ finnes det kantine til oss på jobb, eller må man ha med matpakke e.l.? 4. Hvordan har dere ordnet dere med Visakort e.l.? Mye gebyrer å bruke norsk Visa kort et helt år? 5. Hvordan gjør dere det med mobiltlf? Hehe... Sikkert mye rare spm, men jeg tenker på så mye rart ang å dra! Gleder meg vilt! dersom noen er interessert, min msn adr: larsenanette@hotmail.com Her blir det liv!!!
Halla..her kommer noen svar! 1. Sko til bunaden skal vaere sorte sko; vaer smart aa ha komfortable sko som du kan gaa mye i. Du kan kjoepe sorte reebok joggesko her borte som er helt kurrante. 2. Det finnes flere forskjellige skift her borte. Aapning/stenging av bakeriet, seating tidlig/sent, beercart, photo osv. Vi har frokost saa dersom du er tidlig seating begynner du 0800. Skikkelig magisk. 3. Det finnes kantine, men maten er meget midt paa treet. Det er best aa ta med mat fra hjemme og varme opp paa jobb. 4. Visakort faar du tilbud om med en gang du kommer ned hit. Vista Federal Credit Union er Disneybank og mange hevder denne ikke er spesielt bra og sverger til Sun Trust. Smaken er som baken. 5. Du kan kjoepe pay as you go-telefon paa walmart til $20..ganske billig. Tror jeg la deg til MSN, min adr er dritafullpaacommons@hotmail.com. Er det mer du lurer paa er det bare aa si ifra! Stian