Interviews in Oslo=)

Discussion in 'Applicants Discussion' started by -Stine-, Sep 5, 2006.

1. *Cecilie*

*Cecilie* New Member

Blir så forvirra over hva som er best å jobbe med der nede. Kommer vel veldig an på akkurat hva man får gjøre i Norgespaviljongen der da, men tenkte fra begynnelsen at Merch hørtes artigere ut sånn generelt sett. Får man ikke jobbe i Kidcot og da? Noen som er der nede som har lyst til å utdype? :p Er Food best også om man ikke bryr seg om pengene liksom? Og hva med Attractions? Ingen som har nevnt noe om det. Jeg satte Merch som førstevalg ettersom jeg ikke hadde veldig lyst å jobbe rundt mat hele året. Merch hørtes også ut som en variert jobb i følge recruitern jeg snakka med... men kanskje ikke? :-\ Er det også sant at Food faktisk har mer fri enn Merch? :eek: ...Blir så forvirra av alt folk sier, så lurer på om jeg komme til å angre at jeg valgte Merch nå. Er det mulig å få bytta da eventuelt? ???

2. -Stine-

-Stine- New Member

hva er så galt m merch..? ???

3. -Stine-

-Stine- New Member

Og da var jeg tilbake i merchandise :D

4. *Cecilie*

*Cecilie* New Member

Hehe... ombestemte meg jeg, så har blitt flytta til F&B :D Hun Emilie er rask til å svare på mail, fikk svar etter 3 min jo :p

5. -Stine-

-Stine- New Member

hehe... ja hun er ganske rask ja!! fikk også svar nesten med en gang!

6. lisem

lisem New Member

Det er jo som sagt opp til hver enkelt hva de vil da.. Men merch er den samme jobben i ett år uten nye steder å jobbe og samme lønna, men food får du nye utfordringer underveis ved å jobbe med flere ting og på ett større område med flere folk.. Og når du kan sitte igjen med femtitusen i lomma etter ett år her, så er jo det ganske fristende ;)
    Men folk er her av forskjellige grunner, så man må jo bare velge det man liker! :)

7. Twen

Twen New Member

Hei hei!

Endelig har jeg funnet et sted hvor man kan få kontakt med norsk WDW'ere. Hvordan fant dere denne siden? jeg fikk en mail fra Emilie nå etter å ha etterlyst norske folk. Jaja, nå er jeg i hvert fall her.

Jeg var på intervju i oslo 21 oktober, og skal dra nedover 17 juli! Glad for å lese at det er flere av dere som skal nedover den dagen. Håper vi møtes!

Navnet er Anette og er 22 år. Gleder meg super mye!

Skal fortsette å være aktiv her, så bare ta kontakt!

:D

8. -Stine-

-Stine- New Member

Yey!! da er vi oppe i 4 som skal reise 17. juli :D
    Hvor skal du jobbe hen Anette?

9. -Stine-

-Stine- New Member

forresten, går d an å bytte etterhvert hvis man ikke trives der man jobber, eller er man nødt til å jobbe hele perioden på samme sted..?

10. Twen

Twen New Member

Jeg skal jobbe på Attractions! Håper det er en bra jobb. :p
    Hva er sjansene for at alle fire møtes på Gardermoen eller sitter sammen på flyet? Kult å ikke reise alene da... :)

Håper de tar litt hensyn dersom man virkelig ikke trives i jobben, slik at man kan få en ordning om å bytte med noen andre. Men vet ikke om vi skal satse på det...

11. *Cecilie*

*Cecilie* New Member

Hei, når reiser du da? :) De som lar Disney booke flighten deres får vel reise sammen da. Tror nok de fleste reiser ned i grupper sammen... Disney fikser vel det, gjør de ikke det da? ;) Drar du den 17 juli?... I såfall møtes vi vel på gardermoen ja :p Tror Norgespaviljongen er så understaffed at det sikkert ikke er noe problem å bytte. Var ihvertfall ikke noe problem for meg å få byttet nå.

12. Twen

Twen New Member

Jeg drar den 17.juli. Jeg spurte Emilie og hun sa at de ikke organiserer noen gruppe til å reise sammen, men ja, hvis Disney ordner alle billettene så blir det sikkert på samme fly.

Skal alle dere som reiser den 17 la Disney ordne billett for dere? Har lest litt rundt på forumet her og det virker som en grei ordning å la de ordne det meste :p

Er flere av dere som reise den 17 fra Oslo eller nærheten? kanskje man kan møtes litt før for å bli litt kjent?

13. *Cecilie*

*Cecilie* New Member

Jeg har i hvertfall fått intrykk av at de fleste lar Disney fikse bilettene. Virker jo egentlig greiest det da. Hadde vært kjempekoselig å møte folk å bli kjent... men nå bor nå jeg i hvertfall i Trondheim da, og er ikke akkurat så alt for ofte i Oslo :p Kanskje du finner noen andre fra Oslo. Virker ikke som det er alt for mange norskinger her på forumet da foreløbig :p

14. -Stine-

-Stine- New Member

tror også at d blir mye billigere å la disney ordne billetten. er jo dyrt å fly til usa.. hehe... vi to andre som reiser 17 juli er fra farsund, et godt stykke fra oslo, så får jo håpe du finner noen nærmere oslo!

15. lisem

lisem New Member

La Disney ordne billetten deres, de finner det billigste! De vil jo gjøre det billigst mulig for dere! =) Vi betalte ca 3500 kr.. Så får dere resise alle samtidig og =)

Det er ikke mulig å bytte jobb når dere først er over her..

16. gutt_21

gutt_21 New Member

Jeg skal komme ned i August lr september , Det kommer til å bli Fett!!

17. PcB

PcB New Member

Naa har jeg ikke vaert her saa lenge, men saann her virker det som ting er:
    Merch: Her jobber du samme sted gjennom hele oppholdet ditt! Saann det er naa saa virker det som om merchfolka maa jobbe ganske lange skift, pga de mangler folk ellerno, men det blir det vel forandring paa sikkert! 1-2 av de som jobber i merch blir vel satt i kidcot! Aa jobbe i merch virker ganske slaekkt! Samme lonn(7 dollar timen) hele aaret!
    Attractions: Norge har en ride! Saa her blir du ogsaa vaerende paa samme sted gjennom hele oppholdet ditt! Raiden virker som det slaekkeste stedet aa jobbe paa av dem alle, virker ikke som om de gjor saa mye :p Her er det ogsaa samme lonn hele aaret!
    Food: I food jobber du som greeter/seeter i restauranten, photorunner, i bakeriet eller i beercarten de 5-6 forste maanende, saa blir du servitor... De forste 5-6 maanedene i food tjener du 7 dollar i timen! Og arbeidsoppgavene er ikke akkurat spennende her heller, meeeen du faar i hvert fall litt variasjon! De er heller ikke slitsomme! Etterhvert naar du blir servitor, er det visst ganske slitsomt paa jobb, er mye aa gjore og du faar ikke tid til pause og saann(har jeg hort) Meen naar du derimot tjener 4-5 ganger bedre enn alle andre, og du endelig har penger til aa gjore hva du vil her borte da er det nok verdt det!

FOR, det er ikke alltid saa moro aa leve her borte paa 7 dollar timen! Ta med penger hjemmefra!:p ellers faar du sannsynligvis ikke reist mye!

18. PcB

PcB New Member

Og nei.. Du faar nok ikke bytta sted aa jobbe etter du har kommet hit! Dersom det ikke skulle vaere en veldig spesiell grunn til det!

19. *Cecilie*

*Cecilie* New Member

Hm.. da er jeg glad jeg har bytta allerede isåfall :D Var ikke sikker på om det gikk, men hun Emilie sa det var null problem nå i hvertfall. Så folk for vel bestemme seg før de kommer dit da ;)

20. Chazran

Chazran New Member

jeg er utrolig glad for at jeg valgte F&B tbh. du gjor ikke det samme hver dag og du har noe og se fram til, nemlig din tid som Server, mens i merch og attraction har bare og se frem til hjemreisen etter 1aar fordi de har den samme jobben.

Har naa vaert her i 3 uker saan ca. er naa ferdig med training og tror faktisk jeg har faat faste fridager ogsaa, som er paa sondag og mandag. De endrer nok seg ganske fort ^^

skravles

Share This Page