Any people from HOLLAND?? or flying out the 23th of June??

Discussion in 'Accepted/Current CRP Participants' started by kristol, Apr 12, 2006.

1. PlanetD

PlanetD Member

Oh yeah...completely forgot. I will bring Stroopwafels with me...calling all Dutch to do the same to win popularity ;).

There are several other going from my University now, so we will have several more Dutchies and...more stroopwafels!!! Hahaha!

2. kristol

kristol New Member

eysss,

jah Ik vlieg met Martinair 23 Juni al best snel jah :) maar eerst me visum nog ffies regelen, heb nog lang niet alles bijmekaar :S

Ik ga ook heeel veel stroopwafels meenemen.

oohh jah waar moet ik die stickertjes eik op plakken?

xxxx kris

3. Roeljan

Roeljan New Member

Om het maar in het nederlands te houden

Ik ga ook 15 augustus, David, jij zit bij op school geloof ik he, Ibms op de hes is het niet.

Ben op recreation gezet, geen idee wat het inhoud want hier op het forum is er maar bar weinig over te vinden moet ik zeggen.

Ey laat me even weten waar je tegen aan loopt met dat hele visa verhaal, vooralsnog is de uni in michigan een beetje sloom met verzenden van de nodige papieren.

Hoor van jullie

Roeljan

4. MONA

MONA New Member

where are from???? roeljan

5. Roeljan

Roeljan New Member

Hi Mona, I'm From the Netherlands, living near Rotterdam, what about you?

6. paalerik

paalerik New Member

Holland does not have a pavillion. So where will you be working?

thought they only allowed people over if they had a pavillion!

7. Roeljan

Roeljan New Member

The program that i will be attending is the J1 college program, so it can be anywhere in the park, it isn't like the cultural program

8. MONA

MONA New Member

when are you arriving to disney?????

9. Roeljan

Roeljan New Member

15th of august if everything going as planned

10. MONA

MONA New Member

we will see us there..... i will arrive on june 29 ...... it´s almost tomorrow ajjajaj

11. MONA

MONA New Member

you are from hollad ¿¿¿ don´t you¨¨¨????
    how old are u¿¿¿¿

12. PlanetD

PlanetD Member

Yup...we zitten bij elkaar op school! Heb je dit zelf gevonden of heeft iemand je hierover verteld? WDWIP bedoel ik dan.

Heb alles al geregeld behalve visum...duurt idd nogal even voordat je iets krijgt van CMU. Tenminste voor mij, de rest van de groep kreeg het binnen een week na de gesprekjes, maar dat scheen een foutje te zijn.

Verder moet dit gebeuren, houd rekening met weken wachttijd voor sommige gevallen:

- Verzekering geregeld via www.yummyjobs.com
    - Studie vergoedingen omgezet via www.ib-groep.nl, ook OV vergoeding, ondergetekend door school.
    - Alle formulieren ingevuld via http://travel.state.gov/visa/frvi/forms/forms_1342.html m.u.v. DS-2019, die komt dus nog.
               - Afspraak maken met consulaat als het DS-2019 formulier binnen is.
               - Checklist via consulaat / ambassade hier.
               - Sevis fee betalen via https://www.fmjfee.com/index.jhtml (nog niet gedaan).
               - Bewijs vergaren dat je over voldoende financiele middelen beschikt (Stufi bewijs, bank afschrift, brief van ouders, scholarship van HR, etc...)
               - Bewijs vergaren van banden met thuisland om te bewijzen dat je terug gaat (bijv. inschrijving school, e.d.)
               - Pasfoto op bijzonder formaat laten maken (5cmx5cm)
    - Disney Fee betalen via link in welkomst pakket ($72,00)
    - Disney acceptatie formulier ondergetekend faxen (ook uit informatie pakket)
    - Certificaat van goed gedrag via http://www.justitie.nl/themas/vog/index.asp en dat ondertekend door school inleveren bij de gemeente (€30,05)
    - Gecertificeerd kopie van geboorte-akte aangevraagd via geboorte gemeente (€10,40) (niet noodzakelijk als je het origineel mee neemt)
    - Internationale Studentenkaart gekocht (niet noodzakelijk, misschien wel handig)

Volgens mij is dat op dit moment zo'n beetje alles wat je moet doen...anders edit ik dit lijstje nog wel als me nog iets te binnen schiet. Succes!

Owja...je kan je rol hier terug vinden.

Share This Page