Norwegian Discussion Board!

Discussion in 'General Discussion' started by gry, Jun 5, 2005.

1. gry

gry New Member

Okay hopefully someone will move this to the Language spesific boards.
    ;D ;D ;D

Jaja....vet egentlig ikke hva jeg skal skrive her. Tenkte bare jeg måtte åpne denne for alle som har vært eller skal nedover snart!
    Æ savne Florida, sitter hjemme nå å fryser. Kom hjem i slutten av mars i år å disse to månedene har gått så sykt fort at det føles som jeg var i Florida for ti år siden.
    Merkelige greier!

2. MyLittlePony

MyLittlePony New Member

Skjønner AKKURAT hva du mener. Virker som utrolig lang tid siden jeg har vært der. Men allikevel virker det som i går jeg først kom til Commons, en varm Juli-kveld i 2002... Lang, men kort tid. Ubeskrivelig følelse. Nå er jeg bare så glad jeg drar ned igjen...
    Takket være Disney har jeg VIRKELIG funnet ut at det er sant det utsagnet fra Joni Mitchell "you don't know what you got 'til its gone". Høres skikkelig cheesy ut, men er sant!
    Er forkjøla og ikke glad for alt regnværet vi har hatt her i Oslo i det siste. I Florida er det iallefall varmt når det regner!
    Så på norgespaviljongen.com at snickabo-gutta har tenkt seg ned sommern 2006. Det høres bra ut, masse kjente fjes å se der! Hadde jo vært gøy å se flckorna også, høres ut som en god idé? Fikk høre av en venninne at det skulle visstnok bli skikkelig billig å fly ned med Sterling, 1000 kroner tur-retur! Dette skulle kicke inn i løpet av et år... Og billig hotell er jo enkelt å skaffe...

@Gry
    Var du på reunion, forresten?

3. gry

gry New Member

Finner jeg ikke på no snart så søker jeg igjen til høsten!
    Godt mulig!
    Jeg var ikke den ivrigste på flickabo akkurat, dvs, var der kanskje 10ganger tilsammen gjennom hele året.
    Synes d var gøy helt i starten, men så ble jeg skikkeli lei.
    Men en reunion med alle hadde vært no!!
    Greia er vell d at gutta har en plass å være, d er litt værre for en flicka reunion...kan ikke invadere en leilihet vell...
    Kanskje Club Paris! Hah!

Jeg kom meg ikke på reunion som var nettopp...
    Var det mye liv?!

Har du fått avreisedato?

4. MyLittlePony

MyLittlePony New Member

Ja... drar om 9 dager! Dro på reunion på impuls, var tilfeldigvis ute den dagen og bestemte meg for å stikke innom. Fant ut at de fleste der var fra 02/03, da jeg var der! Var bare noen få jeg ikke kjente igjen... Jeg var heller ikke så veldig aktiv på Flickabo, var vel like mye der som deg. Det var forresten vi som begynte med de rosa t-skjortene, LOL. Club Paris ville faktisk vært veldig gøy, regner med at de fleste alumni er overage nu...

5. Truls

Truls New Member

Heisan folkens :)

Drar om 16 dager selv, det blir spennende!

6. Heidi

Heidi Guest

Heisann

Leste innleggene her og jeg må si jeg er misunnelig på deg som skal tilbake. Jeg var der i 2000-2001, og det begynner jo å bli en stund siden det. Jeg husker at jeg og min beste venninne fra den tiden der, hadde veldig lyst å søke på nytt, men vi slo det fra oss. Vi tenkte på at alle våre gode venner som vi var med og hadde opplevd så mye gøy sammen med, var jo tross alt reist hjem de og. Og det ville aldri blitt det samme. Er kjempe glad for at vi ikke dro på nytt. Vi er forresten fortsatt nære venner, og treffes 2-3 ganger i året. Da vi bor ganske langt fra hverandre. Holder kontakten med de som jeg var mest sammen med og vi har det alltid kjempe gøy i sammen.
    Så for dere som nettopp har kommet hjem, du blir å tenke og snakke om Disney i mange år fremover. Det gjør i allefall jeg. ;) Og jeg husker det som om det var i går.....

7. gry

gry New Member

Det er sant at det blir nok ikke det samme å dra igjen...
    Tror jeg kunne klart d likevel og jeg misunner deg det kjempemasse MyLittlePony!
    Mye er nok forrandret siden siste! Mange av de faste ansatte er kanskje di samme og det er jo triveli!
    Chef Mary, Chef Dan, Chris, Sam, Bev(!!!), Lynn, Alvin, Ruben.......
    Men de har manager bytter nå og Alvin skal kanskje til Tyskland...

Og det er prinsessefrokost, prinsesselunch og prinsessemiddag, resturangen er kjempe populær, og servitørene tjener fett!
    Selv hadde jeg ett forslag om prinsefrokost, så jeg skulle komme meg opp om morgenen!

8. Heidi

Heidi Guest

SÃ¥ kult at Bev og Lynn er der enda. Bev var jo som en mamma for oss alle, regner med hun er det fremdeles :D Lynn var iallefall veldig kul, hvis det er samme dama. Men ingen av managerne er de samme. Kjenner iallefall ikke igjen noen navn. Men jeg vet det er en del av dem som slutta like etter jeg dro.

Så det er prinsesse måltider i restauranten. Det starta ikke så lenge etter at jeg dro tror jeg med character breakfast. Vi tjente bra med penger da, men kan tenke meg hvor mye de tjener nå. Har du noe peiling på det ?? Husker at rom venninna fra Canada hadde alltid dobbelt så mye i tips som vi noen gang klarte å tjene.

9. gry

gry New Member

Da jeg dro i mars, lå d på 100-150 etter tre sett med frokost. Jobb fra 7.30 - 13/14.00
    Gjerne mer visst du hadde en god dag

Rundt 200 nå kanskje (?!) men nå jobber man lengre dager. Hørte om de som tjener helt sykt også men det må være visst man jobber dobbelt eller no..

Bev var så god hun!!
    Lynn virka veldig sliten mot slutten av året nå syns jeg. Tror hun er lei jobben ass..virker sånn!

10. MyLittlePony

MyLittlePony New Member

Heisann! På intervjuet i våres sa de at de trengte 175... det var ikke så mange på intervjuet en gang. Så de sliter litt der. Dere har sikkert sett andre steder på forumet hva jeg "føler for" Disney, LOL, så jeg er derfor helt ekstatisk! Roer meg vel ikke ned før jeg kommer ned dit. Synes det er mer surreal enn da jeg fikk jobben første gang, jeg trodde ALDRI det ville skje! Kjenner ingen av Food-managernenå, men kommer med oppdatering senere... ;)

11. Heidi

Heidi Guest

Så rart at det har blitt så lite populært å reise til Disney. Da jeg var på intervju var vi ca 250 stk, og 50 fikk jobb. Hørte og at de hadde hatt nesten 1000 søkere den gangen. Så den gangen var det vanskelig å få jobb. Ikke så lenge siden da, var på intervju i 2000, og reiste over aug 2000. Husker hvor glad jeg var og hvor mye jeg hadde ønsket jobb der.
    Ã… det var tider det ja :)

12. gry

gry New Member

Æ vil tebake!!!!!!!!

13. Celephaïs

Celephaïs New Member

hehe, kjipt'a, får søke igjen da vettu... ;) ;D :p

14. Stien

Stien Guest

drar om to daga 8)

15. MyLittlePony

MyLittlePony New Member

Har det kjempegoey her nede naa, masse fest og fint vaer. Eneste ulempen er at jeg tiltrekker meg insekter av en eller annen grunn, spesielt mygg... Verst var det da jeg hadde en av disse jaevlene (bilde under) kravlende paa laaret mitt. Ekleste insektet jeg har sett i hele mitt liv... I morgen begynner jeg aa jobbe, hurra!

16. Stien

Stien Guest

konge! masse fest for de under age også eller? ;) Noe spesielt du anbefaler meg å pakke evt. forberede meg på?

17. Celephaïs

Celephaïs New Member

Hey, ville bare si God Tur til alle som stikker imorra...
    så kommer jeg traskende etter en eller anna gang

ja, stien, håper det er no underage party'er derborte, ellers får vi arrangere non...

18. Stien

Stien Guest

celefais: så avgjort 8)

19. Heidi

Heidi Guest

Ble skikkelig misunnelig nå når jeg leste om dere som skal over. Får så utrolig lyst å dra over igjen. Men blir vel ferie der neste år kanskje. Og så har vi en 5 års reunion i oslo i år, som jeg skal få med meg. Blir gøy å treffe alle sammen igjen. Men jeg må si jeg var sjele glad for at jeg ikke var under-age. Blir liksom litt stress av det. Men festing blir det nå uansett ;D
    House of Blues var min favoritt plass, helt klart.

20. Anne24

Anne24 New Member

Hei!

Jeg drar til Florida 20 sept...har i grunnen ikke helt gått opp for meg enda, men får vel litt sommerfugler når jeg nærmer meg..litt lenge enda. D virker på meg som nordmenn holder mest sammen me nordmenn, engelskmenn holder sammen osv...er d sånn?

Share This Page